fredag 6 juni 2008

..Systemkunskapsprovet..

Så var det då avklarat. Det stora och farliga avgörande systemkunskapsprovet. Ett prov som var hela dagen uppdelat i två huvudavsnitt. Ett praktiskt prov och ett teoretiskt. Det fanns fyra olika praktiska prov som det lottades om, jag fick fjärrvärmen. Då travade jag och provförrättaren ner i Sundsvalls gymnasiums undercentral och där fick jag stå sen och identifiera delar och flödesriktningar. Ja han gick sin väg och där stod jag själv och hade gott om tid på mig. Till min hjälp hade jag flödesschema och produktkatalog.

Sen var det lunch.



Därpå följde det teoretiska testet och på min lott föll värmesystem. Där skuille jag identifera 12 olika pryttlar varav jag aldrig sett hälften av dom. Men det gick relativt enkelt att komma fram till vad det var genom produktkatalogernas hjälp. Sen var det ett antal frågor om värmesystem och dess funktion. inga större problem får man säga.

Allt som allt var det förvånansvärt enkelt att kommma igenom det hela. Uppenbarligen har det fastnat en hel del ändå under de här 4 terminerna.

Inga kommentarer: