måndag 9 juni 2008

..att gå och bada..



Jag måste ju bara förmedla att jag har gått och badat igen, hmm i förrgår?!. Varmt i luften, svalt och skönt i vattnet. En insjö, helt ensam, förutom vägvisaren och medbadaren XL, en schäfer vill jag tro, hundraser är inte min starka sida. En trygg följeslagare hur som helst.
Där lågo jag på rygg och paddlade lite med armar och ben, en och annan fontän skapades med min mun.
Därefter vidtog sol- och lufttorkning på bryggan som jag föddes (ja, det var helt avskilt, så oroa ej eder).
Efter detta, eller var det före, allt är bara ett töcken, blev det en kopp the på altanen hos min gode vän Steina.

Livet är gott!

1 kommentar:

Steina sa...

Mm, idag skulle du drunknat i vågorna om du försökt ligga på rygg. Attans vad det blåser. Men visst var det skönt att bli altangrillad!