fredag 13 juni 2008

Planering är viktigt!




Allt är på plats, uppackat, iordningställt, undangjort. Näe förresten, cykeln är fortfarande i beståndsdelar. Men jag är liksom på plats och allt har landat. Hemma igen.

Men vad är det som.. om jag kunde förstå.. Jag har ju inte varit här på jättelänge.. kan någon förklara hur det kan bli så dammigt bara så där. Det ligger ett jämntjockt allergiframkallande lager av damm och skit i precis hela lägenheten. Aatjooo! Faaeen!

Ska man behöva städa nu?! Cellen i Härnösand vart ju städad på 4 minuter men den här relativt sett gigantiska lägenheten kräver ju planering innan städningen påbörjas. Vilken tur för mig. Jag börjar genast planeringen.

4 kommentarer:

Steina sa...

Planering är roligt ju. Man kan göra diagram och listor. Och lägga in i ett lämpligt program i datorn som kan räkna ut hur många dammpartiklar per liter luft det får vara innan man måste ta fram dammsugaren - (glöm inte att skriva in skillnaden mellan att ha partikelfilter och att inte ha det på sugaren)... mm. kan bli en hel avhandling medan du väntar på att få svar från dom som headhuntat dig. Du kommer inte att hinna börja städa om du är riktigt noggrann med planeringen!

Tänkeri sa...

Tejpade du igen alla ventiler och springor? Jaså, då måste du haft en objuden gäst...

Micke sa...

Steina: Jag planerar fortfarande!

Lena: Hela släkten dammråtta har bott in sig..

Steina sa...

Akta dig för sorkpesten, vet inte om den smittar via dammråttor också, men man kan inte vara nog försiktig, rör dem alltså inte!