fredag 13 juni 2008

..att söka jobb..

Jag har sökt jobb! Helt absurt i mina ögon, jag har ju jobb. Jag har inte sökt ett jobb på 20 år och då var det mer bara att säga att man skulle börja så fick man jobbet.
Jag har sökt ett jobb som inte varit utannonsserat, ett jobb som jag inte riktigt vet vad det innebär, ett jobb som jag inte vet var jag ska jobba, ett jobb som jag inte vet vilken lön det är etc..

Har jag förlorat vettet undrar man, även jag. Ja, lite tokigt känns det men samtidigt rätt klokt. Nu återstår det ju förstås om jag ens får komma på en intervju men lite hopp finns det eftersom jag är uppmanad att söka det här jobbet. Jag känner mig lite headhuntad faktiskt, en go känsla.

Nu skrattar ni alla som sökt 300 jobb bara i år men för mig är det lite pirrigt. Tänk om jag får jobbet? Jösses! Då blir allt toknytt igen. Ja, inte allt, det kan mycket väl bli Härnösand igen och på samma kontor jobbar hon som lurade upp mig dit från början. Ja, riktigt så var det ju inte men man kan ju säga så. Nej det nya är i jobbet i sig, nytt för mig i alla fall. Eller är de det?

Vad då för jobb då? Jo, det skall säljas utbildningar, tex anställda med ansvar för underhåll av maskiner och system, behöver bli klokare. Vikten av att ha ett bra förebyggande underhåll, tror jag man kan sammanfatta det hela grovt med. Både rent konkret underhållet men även ekonomin runt det hela. Det blir troligen mycket kontakter med företag och människor i hela Sverige, resor hit å dit hoppas jag och tänk om jag kan introducera en solfångarutbildning som "vi" kan sälja. Ja, nu är det full speed i skallen..

Men lugn nu, det blir ju inget alls med det här förstår du väl. Möjligen blir det inget alls men som sagt, jag har inte ens sökt ett jobb på 20 år så, bara det.

1 kommentar:

Tänkeri sa...

Spännande ändå... Jag har också sökt ett jobb! I know the feeling.