måndag 23 juni 2008

..noll åttor..

Satt och fikade med min mor på hennes balkong. Vi pratade om ditten å datten. Då kom vi in på fenomenet med att telefonväxlar inte alltid låg där man trodde dom låg, typ att färdtjänstens växel ligger i Lettland och att syrrans jobbväxel ligger i Avesta. Lustigt det där nu när vi sitter i Stockholm då alltså. Lite tokigt om inte färdtjänstens växel har en aning om var Högdalen ligger till exempel.



Men då kom det som fick mig att haja till. Min mor vart också upprörd över att Radiotjänst ligger i Kiruna! Herregud, hur kan dom ligga där, det är ju inte klokt. Vart ska det ligga då?, frågade jag. I Stockholm så klart, svarade min mor.
Så nu vet ni, min mor är en inskränkt 08. Man tittar bara på TV i Stockholm.

2 kommentarer:

Steina sa...

Men om färdtjänstens växel ligger i lettland kan FRA - lagen möjliggöra att alla färdtjänstkunders alla beställningar kan avlyssnas och registreras - det är ju utmärkt, så vet vi var vi har de där terroristerna!!!!

Micke sa...

Också utmärkt när den sedvanliga datakraschen kommer nån vecka innan jul, då alla förbeställningar försvinner spårlöst. Då kan ju FRA skicka över en kopia bums! Visste väl att det var bra det där med FRA ändå.

FRA FRA FRA, så, nu fastnade mitt inlägg i scannern..