söndag 13 april 2008

Långsamhetens lov

Visste du om att en hel dag kan gå utan att man gjort nånting? Fast detta nånting är ju i och för sig någonting. Men om jag nu verkligen försöker tänka tillbaks på dagen och komma ihåg vad som försiggått från kl 8 imorse fram till nu kvart i 8 på kvällen så blir det svårt.
Jag minns att jag läste lite vvs i morse och jag minns att jag lagade lunch vid 12 snåret, men sen.. jo jag kollade ju på klass 9A förstås. Nu på kvällen har jag lånat en bok på biblioteket via nätet och tankat hem den, fiffigt det där, och börjat läsa lite i den. Långsamhetens Lov heter den lämpligt nog. Tror den kan vara bra...

2 kommentarer:

Steina sa...

Åh, den boken gillade jag mycket. Långsamheten också. Det är skönt när det inte går så fort. Tycker tanten.

Micke sa...

Jaså du är Tant nu? Ja det finns småglin som kallar mig farbror också när jag tänker efter. Ungdjävlar!