onsdag 23 april 2008

..Det är fan inte lätt..

Det är inte lätt att vara solenergiexpert på en rörpularfirma. Jag vet varför solanläggningen inte fungerar, jag räknar ut i huvudet att pumpen helt enkelt är för klen. Rörlängden blir 120 meter och tryckfallet med tillhörande lämpligt flöde är nästan 10 meter Vp, pumpen klarar 6 meter! Inkopplingen i acktanken är felvänd, det ser man ju hur tydligt som helst. Chefen! argumenterar emot mig!! Han kan inte det här helt enkelt. Jag kan.
Vad i jösse namn ska man göra... imorgon tar jag med mig tabeller och pumpdiagram och bevisar ännu mer, om han nu vill lyssna. Det är fan inte lätt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet precis hur det är, när ens chef inte vet vad han snackar om men ändå ska argumentera emot vad jag säger (som självklart är rätt!)....