tisdag 22 april 2008

..En dag utomhus i solsken..

En dag utomhus i solsken var inte så tokigt. Vi var fyra stycken på fängelsebygget och la golvvärmeslingor. Inte så invecklat när man väl varit med och sett hur det ska göras. Men det är lite jordgubbsplockning över det hela, mycket kröka på ryggen och upp och ner på knä. Jag blev lite mör i kroppen ärligt talat.Fast det är klart att den strålande solen och all syre gjorde nog sitt till också. För dig som inte begriper bättre så finns inga väggar och tak än på platsen och ovanför slangslingorna så gjuts betong sen.

Resultatet av dessa övningar blev att jag somnade när jag kommit hem och sussade ett par timmar. Så kan det gå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Golvvärme i ett fängelse?!
Jojo, fint ska det vara!
För inte ska de stackars internerna frysa om sina fossingar?
Så det är det som våra skattepengar går till!
;-)

Micke sa...

Mja jag undrar jag om det inte blir billigare till och med. Annars är det bra om dom svettas om fossingarna, det blir bättre kontakt i elektriska stolen då.