torsdag 10 april 2008

..aj aj aj!..



Vad händer om man sitter på arschelet på rörkontoret hela dagarna, kommer hem efter jobbet och sover bort resten av dagen, käkar en massa onyttig mat för att man inte orkar laga mat och inte går och sportar på 2,5 veckor?

Svar: Man växer! Ja inte på längden då utan här och där liksom där det får plats.

Jag tog mig samman idag och pallrade mig ner till gymmet efter nästan 3 veckors förslappning. Vågen gav mig en fetsmäll som fick mig att vackla. 4,5 kilo upp sa den. Så nu är det dags för skärpning. Jag är dock inte någon sån fåntratt som vill bli vacker och smärt nej nej för min del gäller det att inte bli sjuk i diabetes och orörlig innan 50 års ålder. Jag måste skärpa mig för att inte dö i hjärtinfarkt eller dylikt elände.

2 kommentarer:

Steina sa...

Att det blir mer av dig hjälper ju inte ifall det där det är mer av ändå går och kolar.
Så OK, ta bort lite då.

Micke sa...

uppfattat! aningens mindre glass och kanelbullar får det bli! och så några fler besök på simhallen ska nog göra susen.