söndag 23 november 2008

Vinter i Stockholm

Alla lantisar i Norrland är nu avundsjuka, jo en del sötnosar i Östergötland är också avundsjuka. Vi har nu vinter i huvudstaden, ca en decimeter snö ligger på backen. Härligt vinterlandskap får man säga, ca 2 minusgrader nu och skid-OS på Tv som sagt.

Jag kan inte hitta mina vinterkängor dock. Har någon sett dom? Ska man behöva gå upp på vinden och leta.. tror bestämt att det står några flyttkartonger där sen senaste vintern som tillbringades i Härnösand. Den där märkliga lilla byn i södra Norrland. Där kunde man faktiskt trava ut och åka skidor utan större arrangemang. hmm borde ju funka här i stockholm också.. fast näää inte idag va..

4 kommentarer:

Comvidare sa...

Nä, idag ska du lämna skidåkandet till dem som får betalt för att göra det.

Här i krokarna håller vintern på att ta sats? Vinden har gjort sig väldigt kall. Vägarna har gjort sig väldigt hala.

Micke sa...

dubbdäck på! motorvärmaren fram! rattmuff?

E sa...

Härligt med snö. Vi i söder är oerhört stolta över vårt vita landskap. I värsta fall blir vi helt utan snö. Alternativt får vi snö en dag och sen slask slask slask .

Jag har samma problem med tiden som du beskriver. Plötsligt när man vaknar har det gått massa dagar och själv har man inte fattat nått.

Micke sa...

E, får man fråga vad söder ligger någonstans i dina ögon. Jag menar är du Stockholmare eller månne, hemska tanke, Skåning?
Vad är tid egentligen, kan man fråga sig... tja.. känner mig lite filosofisk..