onsdag 26 november 2008

att söka lägenhet..

I Stockholm är det ju mest tragiskt att försöka få tag på lägenhet. Ja, alltså jag har ju min å det är ingen fara här. Nu har ju jag lite funderingar på att söka mig till den makelösa staden Linköping av för många av er okända skäl, för andra mer kända skäl. Vilket vi för nuet inte går in på här. Men! Det intressanta är svårighetsgraden att få tag på lägenhet. Den graden är väldigt låg visar det sig. Dom har ingen gemensam bostadsförmedling i Linköping så jag gjorde som man gör nuförtiden, jag skickade ett likalydande mail till ca 20 olika hyresvärdar i sagda stad. Detta gjorde jag i Söndags... idag är det onsdag och jag har redan fått tre olika erbjudanden! Ja, alltså att komma och titta på dom, men ändå.. Jag är lite häpen får jag säga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt!
Här i Estockholmo står det en kvarts miljon i bostadskö, och åker man "bara" 20 mil söderut så kan man få en lya supersnabbt!
Schysst service!

Comvidare sa...

Se nu för Guds skull till att skaffa en lya som lämpar sig väl för finare bjudningar. Det kan hända att jag dyker upp i sällskap med en prinsessa.

Micke sa...

Stephan: Ja man kan ju alltid pendla...

Comvidare: De finare bjudningarna ska jag ha på mitt estate på landet... i stan ska jag bara ha en övernattningslägenhet.. bra att ha när jag representerar...