söndag 23 november 2008

fönstertvätt

Jodå det är helt sant. Nu har jag tvättat mina fönster, helt enligt proffsens recept. Ett par droppar diskmedel i en hink med varmt vatten. En svamp att applicera vattnet med på förnstret, en gummiskrapa i gott skick, en trasa att torka av stänk och gummiskrapan med. Det gick hur snabbt och enkelt som helst, förutom ett par skruvar som satt j-t hårt.

Kan någon förklara hur fönstren kan vara skitigare på insidan än på utsidan? Det sägs ju att inneluften är skitigare än uteluften (jag har ju studerat ventilationsteknik gubevars) men att det var sån skillnad!

På TVn sänds samtidigt skid-VM eller nåt.. märkligt rogivande med skidtävlingar på TV..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, du är välkommen hem till mig och min gamla lya på torsdag, för då är det flyttstädning.
Det skulle behövas en expert på fönsterputsning!

Micke sa...

Vilken otur då att jag är på väg till mitt torp på torsdag för lite rekreation. Annars hade jag sjäääälvklart hjälp dig med fönsterputsningen. *ler falskt*