torsdag 18 september 2008

Taptseraren

Hur kan en tapetvåd som är korrekt uppmätt, hederligt avskuren i rätt längd från tapetrullen, insmetad med tapetklister, proffsigt ihopvikt, bortburen till väggen. Därefter uppsatt, fasttryckt upptill, för att sen vid utvecklandet nertill vara 50 cm för kort???

Vad hade hänt? Obegripligt!

En halvtimme senare upptäcktes nästa obegriplighet. Samma procedur, men nu från en ny tapetrulle, vid utvecklandet nertill så ser det hela konstigt ut... det är ju inte samma tapet?? Jag har köpt fel tapet! Det är inte samma som tidigare. I affären så var det samma tapet, jag lovar.

Förutom dessa smärre missöden så vill jag nog påstå att jag är duktig på att tapetsera.
De två missödena måste ha varit systers fel, jag själv gör aldrig fel.

7 kommentarer:

Comvidare sa...

Ooo, vad håller du på att fixa? Vad det än är så skulle snifflaren Jessica uppskatta före- och efterbilder.

Micke sa...

förebild kan man vara he he..
Före-bild saknas så det kan du glömma!! Efterbild.. låter som något bibliskt.. Efter-bild äääh va jobbig du är, du får åka hem till lilla mamma i Enskededalen och titta in i hennes kök. Ser riktigt bra ut nu.

Howdy Sailor sa...

Jag är oerhört duktig på att tapetsera. Ändå krävde hyresvärden att jag skulle betala för omtapetsering när jag lämnade min lägenhet. Det är obegripligt.

(Rolig blogg förresten.)

Anonym sa...

Nähädu skyll inte på mig, jag hittade på en gång den rätta tapeten när vi åkte till tapetaffären igen. Syster

Steina sa...

Tapeter kan klä ut sig till något de inte är. Och så köper man dem och tror att de är det de inte är.
Dessutom är de opålitliga. Man kan skära till dem som man vill ha dem och sedan kryper de ihop och ser ut som de är för korta eller för smala. Och så kastar man dem och de slipper sitta där på väggen och vara osynliga. För det är väl så det är. Man vill att de ska vara så proffsigt uppsatta att man slipper irritera sig på att en våd är för kort. Eller att mönstret inte stämmer. Man vill inte se dem helt enkelt.

Anonym sa...

Gör som jag - ring till hyresvärden när det är dags för omtapetsering och målning av lägenheten!
Fast, det funkar ju bara i hyresrätt förstås...
;-)

Micke sa...

Howdy: Ack i som är i hyresträsket...bli bestraffad för att man håller lägenheten i skick, håller med om att det är obegripligt. Om du nu inte valde djuplila eller chockrosa tapeter..

Syster: det är ditt fel ändå.. hade du varit med från början så hade det inte blivit fel.. alltså, ditt fel.

Steina: Jag hade också en gång levande tapeter. rummet slutade snurra först på eftermiddan dan efter..

Stephan: Jag är mycket rikare än du är, fattiglapp!