måndag 8 september 2008

Lågvattenmärket

Man tager sig för pannan. Och har svårt att tro det är sant. Åtminstone jag trodde inte det var möjligt. Hur lågt kan man sjunka? Är Glocalnet inblandat?

Jag är på jobbet, kör min buss. Jag har varit duktig nu några dagar och lagat mat hemma för att sen ta med mig till jobbet i en matlåda. Den här dan som många andra kommer jag till min buss och löser av den i sista minuten så jag hinner inte lägga in matlådan i kylen i vår lunchlokal vid Slussen. Så lådan får åka med ett par varv innan min första korta paus kommer. 16 minuter är pausen den här dagen, ovanligt lång.. Då hinner jag lägga lådan i kylen inför min matrast som kommer två timmar senare. Jag hinner till och med ta en fika och ordna med en semesterdag till veckan efter. Allt går smidigt och bra, inget krångel alla tillmötesgående och glada. Ibland är det en riktigt bra arbetsplats..nåväl dags att knalla ut till bussen jag ska lösa av strax..

Allt går bra, ett par timmar senare är det dags för min matrast, härligt, jag är verkligen hungrig idag och jag som gjort så god mat också. Ska bli gott med käk. Knallar ner till vår personallokal. Kommer in, går fram till kylen, öppnar den och.. men vad konstigt, la jag inte.. letar.. kanske nån flyttat den lite.. men va f-n.. Den är borta! Nu letar jag genom hela kylen, varenda skrymsle, i varje påse, matlådan är borta!

Två timmar har passerat sen jag ställde in den i kylen och nu har någon kollega stulit min matlåda! Hur i h-e kan man sjunka så lågt att man stjäl en kollegas matlåda? Hur är man funtad då? Jamen han/hon tog väl fel, av misstag! Hur gör man det? Märker man inte när man öppnar lådan att oj det här är inte min mat. Nej nej jag är övertygad om att nån felaktigt utvecklad individ helt enkelt var hungrig och såg sin chans att få mat gratis..


Ja, jag erkänner min lunchlåda var inte så här välordnad, men det var ändå min mat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fy f-n vad sniket!
Man kan ju undra vad det finns för sjuka individer på ens arbetsplats (förutom vissa chefer då förstås, ha ha!)!
Dags att montera upp en kamera i pentryt och filma alla som går in dit kanske?
:-(

Micke sa...

Redan klart! Har monterat webkamera inne i kylskåpet. Sitter just och tittar på dagens 8 timmar...

Tänkeri sa...

Ja, fy.
Hur gick det för dig sen?

Micke sa...

Mc Donalds fick mina pengar och jag fick deras hamburgare. Själv blev jag lugnare efter att fått upp blodsockret. Förvånansvärt lugn. Ingen idé att vara arg.

Tänkeri sa...

Bra, var saklig och be Busslink om ersättning för M-maten.

E sa...

men det var det grövsta. Man undrar verkligen vem det var och varför. Kanske du "hjälpte" en riktigt" pank stackare. Men synd om dej , det var det allt. kram på dej.

Micke sa...

åh e du är vänlig du.. Visst får man se det som så att man hjälpte någon pank stackare med skuldsanering och kronofogden i hasorna. En god gärning så att säga..
Kram tebaks!