måndag 14 juli 2008

Skamlösa folkpartister



Fyra folkpartistiska riksdagsledamöter, Birgitta Ohlsson, Camilla Lindberg, Cecilia Wikström och Maria Lundqvist-Brömster riktar nu skarp kritik mot den nyligen i riksdagen framröstade FRA-lagen. Tror ni de fyra röstade nej mot lagen i Riksdagen för någar få veckor sen?
Större grisar får man leta efter. Nej förresten Camilla Lindberg röstade Nej, all heder till henne. Men de tre andra? En röstade Ja, en avstod från att rösta, den tredje anmälde sig som frånvarande trots att hon var där. Sådant beteende är så äckligt att man vill kräkas.

5 kommentarer:

Steina sa...

Uh vilken äcklig bild. Är det en folkartist som kräks eller är det mona sahlin?

Micke sa...

Kan möjligen vara Mona också. Men jag tror det var jag som kräktes. Hade de tre som nu protesterar högljutt röstat nej hade det inte blivit någon ny lag. Nej se det kunde dom inte. Obegripligt hur karaktärslös man kan vara.

Steina sa...

Nåja, det är väl bättre att dom ångrar sig än tiger still... eller?

Erica sa...

Jag håller med. Så mycket bättre det hade varit om de från början vågat stå för vad de tyckte. Men tydligen är det "velputte-landet" vi bor i. Dom kanske måste ha stöd av varandra för att våga gå emot?

Micke sa...

Nu så här någon dag senare när min hjärna svalnat lite så inser jag att säkert halva riksdagen inte har en blekaste vad dom röstat ja till. Så inte är det bara folkpartister som är skamlösa. Tyvärr.