fredag 25 juli 2008

Okey då....

Jag har lite svårt för dom där bloggutmaningarna som dyker upp då och då. Känns lite som kedjebrev. Men jag antar att bloggutmanaren Tankar om tankar vill vet lite mer om de utmanade. Så okey, jag svarar på frågorna men jag skickar inte dom vidare... (har ingen att skicka vidare till, snyft).

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag


1 Baka bröd
2 Knalla ner till konsum å handla
3 Läsa bok å dricka te på balkongen
4 Skriva lysande poesi på poeter.se
5 pilla ludd ur naveln

Vad gjorde du för tio år sedan?

Inte en aning. Jag har väldigt dåligt tidsminne. Jag kommer ihåg saker jag gjort men glömmer alltid bort när det var. Så jag vet fan inte.

Ställen du bott på?
Bagarmossen, vi var sex stycken i en tvåa. Då var jag liten palt.
Fagersjö, vi var fortfarande sex men nu i en fyra, då växte jag upp.
Brandbergen, min först egna lya i en betongförort, en riktigt bastuvärme i den lilla stereotvåan på sjunde våningen. Solen gassade verkligen.
Lundagatan, södermalm stockholm, en etta på 30 kvadrat, min första bostadsrätt, där var det gott att bo nära till allt.
Gubbängen, en tvåa i den lummiga och vänliga förorten, en kvart med tunnelbanan till stan, där bor jag nu.
Härnösand, på två olika ställen, först en vanlig tvåa på herrgårdsvägen, sen nästa år i ett sånt studentrum på volontärvägen, det gick bättre än jag trodde.
Jaa, det var väl allt så långt...

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?


1 Köpa mig en vindsvåning på söder
2 Köpa mig ett mysigt torp i stora skogen
3 Köpa mig en ny, stor och bekväm bil
4 Sluta lönearbeta
5 Fundera

Jaha det var tydligen allt!

2 kommentarer:

Steina sa...

Fem saker om du hade obegränsat med pengar.. jag förväntade mig att du skulle köpa ett fotbollslag åtminstone....

Micke sa...

Det faller in under punkt 5, efter lite funderande. Kanske ett lag av enbart öppet homosexuella män, det vore nåt för pressen det såhär under Pridefestivalen.. Ja man vill ju göra något utöver det vanliga menar jag. Och j-r i min lilla låda vilken provokativ skräck det skulle sätta i motståndarlaget.