torsdag 10 september 2009

en gång busschaufför.. alltid...


busschaufför...

Jodå, efter att ha gått och skrotat i Linköping varvat med Ljungstorp hela sommaren utan att ha utfört ett anständigt arbete, så fick jag till slut ett jobb som bussförare på Veolia i Linköping. Ja det var alltså till det så kallade landsortsgaraget jag sökte mig.

Just nu i dagarna så får jag lite utbildning i hur linjerna går och de mystiska biljettmaskinerna.. de är två olika maskiner då man tänker sig införa ett nytt system nu i år. He he här är det inte bara att sätta sig i bussen och dra iväg som man var van vid från Storstaden, nä.. här måste man logga in och starta upp inte mindre än Fem olika apparater.. bara så ni vet..

Men jösses vilka vackra vyer och vägar det finns här.. Det är riktigt behagligt att susa runt på landsbygden i Östergötland. Men herrejeee vad mycket nytt det är att lära sig.. jag är ju ny här i bygden... och hittar inte utan hjälp men det går bra än så länge. Vem vet ni kanske kan få lite utflyktstips framöver här.

Sådärjaa... nu har jag uppdaterat bloggen idag..

2 kommentarer:

Just me ;) sa...

Det låter som ett underbart sätt att fördriva dagarna på!
Nästan som att roa sig och få betalt på samma gång :)

Micke sa...

Jo, det kan vara behagligt som tusan.. vackra vyer..
Kan man bara få lite anständiga arbetstider så blir det här bra!