lördag 12 september 2009

Höstruggigt




Jorå nu börjar det bli lite småkyligt i mitt torp. Huset står ju ouppvärmt större delen av året så när det är 15-16 grader som varmast under dygnet så blir det lite kallt i huset. Så idag så säsongsinvigde jag vedspisen i köket, Jag var lite orolig för att hela huset skulle rökfyllas men det gick hur bra som helst att tända spisen.

Det blir ju fort varmt i delar av huset när man tänder köksspisen så nu är det behagligt här inne. En annan fördel med att elda i vedspisen är ju att jag kan laga mat på den också :) Så nu puttrar risgrytan och kycklingfilén där.. Har lite sån ticken masala också...

5 kommentarer:

Just me ;) sa...

Åh shit va mysigt det låter!!

Anonym sa...

ticen masala? är det inte garam masala då? Syrran

Anonym sa...

förresten.....kolla resdagboken.se alias jennymar :-) min lilla gullunge är ute i vida världen. Syrran

Micke sa...

Uncle Ben har rört ihop lite ticken masala.. han är bra på det.

Jorå Just me ;) det är gott i torpet!

Just me ;) sa...

Jo man undrar ju lite...gick du vilse i skogen eller vart det strömavbrott?
Vill ju gärna följa din blogg men har upptäckt att jag läser samma sak varje dag senaste veckan *ler*
Går det att ändra på?