måndag 24 mars 2008

Kallad av Folktandvården

Kommer ner till Stockholm över påsken och jag har ju inte varit där nu på en dryg månad så det låg ju lite post innanför dörren i vanlig ordning. Det är alltid nåt man glömt adressändra.

Se där! Ligger en kallelse till Folktandvården vid Danvikstull. Klockan 9:10 på tisdag morgon skall jag infinna mig står det, och kan jag inte komma så måste jag höra av mig innan. Jo morsning, det är ju påskhelg nu och inte finns där någon att avboka hos. Och tänk om jag inte alls kommit ner till Stockholm den här helgen? Hade jag fått pröjsa straffavgift då?

Vilket korkat system dom har. Nä, gör som bilprovningen, föreslå gärna en tid som endast kommer att gälla om man hör av sig senast två veckor innan, då gör det inget om man missar en kallelse.

Som grädde på moset så ringer den nye fackpampen på mitt gamla bussgarage på annandagen, hon säger att jag ska till tandläkaren imorgon?? Jaha!
Folktandvården har på något sätt mitt gamla mobilnummer (fackpampstelefonen) i sina register, obegripligt, så dom sms:ar en "påminnelse" till det numret då, kvällen innan tandläkarbesöket skall begås.

Suck, kan man någonsin göra något rätt? Något tandläkarbesök blir det i alla fall inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Byt till en tandläkare närmare Härnösand!

Anonym sa...

fan det går ju inte. då är man ju norrlänning på riktigt!