lördag 25 september 2010

Takdags!

Takstolarna var ju ett äventyr... hur många graders vinkel ska jag såga i för att...
25 graders lutning på taket bestämde jag mig för, det låter ju inte så mycket.
Kort sagt så skall allting sågas med 25 grader visade det sig?! Obegripligt!



Sådärja! Glöm inte att spika fast ett stag längs med taknocken så att avståndet där upptill också är cc120.. dom kan ju helt omärkligt få för sig att luta sig hit och dit dom rackarna under tiden du spikar tak..



Japp! Klart! Här syns ju dörrhålet bra.. ett fönsterhål på långsidan finns också..
Då är det dags för råsponten på taket.



Jag börjar nerifrån, det verkar klokt. Glöm inte, som jag gjorde först, att det ska ju sticka ut ett par decimeter på sidorna också.



Jamen det går ju bra... men.. men.. nu tog råsponten slut?? Vad är det för en klant som räknat så fel? Det fattas ju 30 meter?!? Jaja..
Bara att handla mer.. Snart.. ska bara..

2 kommentarer:

Stephan sa...

Helt fantastiskt Micke!
Jag är imponerad över ditt engegemang och kunnande!
Om jag så fick ett år på mig så hade jag inte hunnit mer än att göra...ingenting. ;-)
Ser fram emot att få komma på besök när det är inflyttningsfest, he he!
:-)

Micke sa...

*Spänner upp hängslena på snickarbyxorna* Jajamen! Jorå! Såäre!
Jag är tokigt stolt över mig själv!