lördag 3 januari 2009

Torpet i Januari 2009

Tog en paus i renoveringsarbetet därhemma. Inte för att jag stressar fram med det direkt. Tvärtom, men det kändes som det var dags att besöka mitt residens i Östergötlands djupa skogar.

Här är det riktig vinter nu, ja snötäcket är ju inte så väldigt djupt men det snöar duktigt och är minus 5 därute. Jag behöver inte sätta igång kylen, himla bra. Mjölken står i det kalla skafferiet. Veden räcker till och jag eldar på i rörspisen och vedspisen i köket. Varmt och gott i mitt torp nu. Det var det inte när jag kom kan jag säga. Minus 7 när jag kom hit vid 4-tiden i fredags... då var det nästan mörkt. Varje gång jag kommer hit när det är så kallt tror jag att det inte ska gå att få upp nån värme i kåken, jag menar två timmars eldande och mössa på inomhus! Nä det tar 4-5 timmar minst innan kåken släpper kylan ur väggarna.. men sen så går det som en dans.

Nu snöar det och jag har precis fikat, tror jag slappar i soffan här och slumrar till lite...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter minsann som om herrn har ett paradis i skogen...snö, stillhet och ditt alldeles egna sköna sällskap...vad mer kan man begära?
Hehehe jojo jag vet nog en sak som fattas där i skogen...;)

Micke sa...

Jo du har rätt en sån Hägen Daz glassbytta skulle sitta fint!

Anonym sa...

Jaha, är det så du kallar dem?!
Ha, ha! Humor! :-)